vinTagesworld Flash forum
door W0utah op 13-04-09 om 21:45
Hey, ik vroeg mij af of iemand toevallig een goede tutorial / voorbeeld heeft voor het schrijven van een php socket.
Ik weet dat jij hiermee bezig was Vintage voor je chat?
Maar ik had dan toch een vraagje, kan je die socket dan op elke server runnen?
Dus gewoon uploaden als je een webhosting hebt?
Alvast bedankt
die socket (die ik had) kon je gewoon op mijn host draaien via php (ik denk niet dat ELKE host dit toestaat/enabled heeft).
In principe werkt mijn chat nog wel, maar alleen met FP < 8, sinds de security updates van FP 9 werkt het niet meer zonder een aparte socket server/crossdomein policy dinges (heel ingewikkeld verhaal waar ik niet uitkwam

De basis van de socket heb ik via deze tutorial:
http://www.kirupa.com/developer/flash8/php5sockets_flash8.htm laatst ge-edit op: 13-04-09 om 22:26
door W0utah op 13-04-09 om 23:47
Ik ben laatst wel deze link tegenkomen:
http://www.kilometer0.com/socket_server.php welke zou werken voor FP9.
Maar het enige waar ik mij zorgen om maakte is dat je server de php files moet runnen, dus dat je niet gewoon ergens een host kunt nemen en alles uploaden en hopen dat het werkt.
Als je host het runnen van sockets ondersteund, dan hoef je normaal gezien alleen maar de files te uploaden.
Echter zit je met een probleempje...je moet nl handmatig naar de socket toe surfen om hem te activeren...ALS je root access hebt op je hosting (die heb je normaal NIET tenzij je een dedicated host of vps hebt) kan je de socket opstarten zonder dat hij daarna "timeout" met die (perl?) codes boven de socket (#!/usr/bin/php -q)
door W0utah op 14-04-09 om 12:54
Heb juist gekeken, mijn host ondersteund het draaien van sockets.
En het handmatig activeren zou je dan eventueel ook in flash kunnen doen?
Nuja, ik heb me niet meer beziggehouden met sockets sinds die fijne updates.
Ik weet ook niet zo heel veel van sockets af, maar volgens mij ga je wel errors krijgen als je een socket meermaals "activeerd", hier ben ik echter niet helemaal zeker van.
Het nadeel van een socket zelf te moeten "activeren" dus zonder root access, is dat hij na een tijdje gewoon stopt(timeout), de ene keer stopt hij na een paar seconden, een andere keer na een paar minuten en weer een andere keer pas na een half uur, maar hij stopte altijd.
Op mijn localhost bleef hij echter wel dagen draaien, dus ik denk dat er eoa server instelling bestaat waarmee je "iets" kan instellen.
door W0utah op 14-04-09 om 18:29
Dat hij stopt heb ik zojuist ook ondervonden, op mijn localhost stopt hij na een paar seconden.
Maar blijkbaar werkt hij wel, aan de log files te zien toch.
Alvast bedankt, ik ga hier nog wat verder op zoeken
Je weet nu dat je socket werkt, maar gaat hij ook samen met flash ?
door W0utah op 14-04-09 om 19:07
Ik was van plan dit morgen te testen :)
Hopelijk werkt het, zou wel leuk zijn.
Ik laad morgen, miss vanavond iets weten
mijn probleem was nl niet de socket, maar flash (updates

)
Iig veel geluk, als het jouw lukt met die socketclass dinges, ga ik toch maar eens kijken wat ik fout doe
door W0utah op 14-04-09 om 19:43
Nog een klein vraagje over het php gedeelte, wat heb jij bij "adress" ingevuld?
Als ik namelijk mijn ip ingeef, of gewoon 127.0.0.1 krijg ik de melding van:
quote :
Address already in use
Daardoor dat hij direct stopte
Dit topic is gesloten.